kladdkaka & biologi.


Hej! igen.

Har kommpit på att jag är duktigt bar på att uppdatera när jag väl är hemma. Vet inte om det är bra eller dåligt.. hehe. Menmen, jag ska i alla fall gå ner nu & äta kladdkaka & plugga lite biologi till. & ja jag HAR faktiskt pluggat idag, duktig som jag är. Jag ansträngde mig till och med så mycket att jag fattade & jag komemr ihåg en del också. Få se nu.. I veddelen transporteras vatten & näringsämnen från rötterna till växtens olika delar, & i sildelen transporteras det som tillverkas vid fotosyntesen (druvsocker..) från bladen till växtens olika delar & rötterna. frågan är om det verkligen hette sildel? haha. Lite har jag lärt mig i alla fall. Lärde mig mer än bara det där men tror inte ni är så intresserade av det om jag ska vara ärlig. ;)

Vi hörs senare ikväll efter Grey's Anatomy. Då ska jag försöka fixa en ny heder också.
Ha det bra så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0