vintern kommer närmre och vad var det jag sa

Lyssnade på Lämnar idag. Just när man genomgått en dag utan några riktiga känslor, så sätter man sig på en buss, sätter i lurarna i öronen och ser världen susa förbi utanför fönstret. Herregud vad poetisk jag känner mig just nu! töntig om inte annat, men i alla fall. När vädret är sådär grått och när man hittar en låt med dåliga minnen så blir man bara helt.. fel. Hösten och vintern har alltid en sån där inverkan på mig.
Vet hur mycket jag lyssnade på den låten i mitt lilla rum med grönt golv på internatet i Gamleby. Alla konstiga känslor som jag aldrig fick gräpp om. Och jag grät. Jag grät och grät och grät. Lämnar. Det var precis vad jag gjorde. "Jag vill stå ut, nej stopp det räcker".

Ibland saknar jag allt så himla mycket, men jag vet att jag hade dött där nere nu.

Lämnar
Jag lämnar plats för någonting nytt
När jag är borta så finns minnena kvar
Det är inget mästerverk men det är allt jag lämnar
Ett leende kan ta dig så långt
Framför spegeln går vi bakåt igen
Ett undantag, en regel, så börjar leken

Jag vill stå ut
Nej, stopp det räcker
Jag vill stå ut
Nej, stopp det räcker nu





Kommentarer
amanda, din vän

<3

2010-11-12 @ 19:00:23
URL: http://femavtryck.blogg.se/
KRISTIN, DIN ANDRA VÄN

Matilda jag saknar dig nått så vansinnigt. Gamleby är och förblir en skethåla, men det blir ännu värre utan dig vännen. Är samtidigt glad för din skull, för att du mår bättre nu än vad du gjorde på Valstad, MEN JAG SAKNAR DIG OK!! Du måste komma o hälsa på oss snart :D pusss!!

2010-11-12 @ 20:25:24
Matilda

KICKIIII!

Åh vad jag saknar er! Och jag är så himla attans glad att jag ändå gick ett år på valstad och lärde känna dig och Majaspenan! Vad hade jag gjort utan er!?!?!?

KLART JAG SKA! älskar dig ballen! puss <3

2010-11-12 @ 20:48:41
URL: http://matildastridh.blogg.se/
maaja

jag saknar dig :(<3

2010-11-15 @ 12:16:07
Matilda, en vän

Jag saknar dig med maja :( ni anar inte hur mycket ibland :( <3

2010-11-15 @ 21:58:14
URL: http://matildastridh.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0